onsdag 27 februari 2008

Ombyggnadsstart


Idag påbörjades ombyggnationen av mitt rum. Den förre chefen tyckte att det inte skulle finnas några väggar (och barriärer) mellan honom och personalen, så han lät riva alla mellanväggar och satt i ett öppet kontorslandskap. Det första jag sa, när jag såg var min arbetsplats var, var att vi måste bygga upp mellanväggar och att jag vill sitta i ett eget rum! Nåja, personalen är väl luttrad av olika chefshumörssvängningar.

Jag hävdar dock med emfas att det är väldigt bra att jag sitter med väggar runt omkring mig, så att man kan gå in till mig och föra känsliga eller personliga samtal. Idag var det då dags för byggarbetarna att påbörja arbetet, därav inplastning av mitt skrivbord och byggnadsställningar. Himla tur att jag redan hade planerat möten ute på stan och runt om i huset.

Ni missar väl inte kultur- och nöjespanelen i morgon torsdag kl 10-11 i P4 Radio Stockholm, då är er alldeles egna Kulturhuschef med!

Inga kommentarer: