torsdag 7 februari 2008

100 dagar - 100 samtal

De första 100 dagarna vill jag ägna till att ordentligt lära känna verksamheten och vilka som jobbar här. Ett led i det arbetet är att sätta sig ner tillsammans med var och en i personalen och samtala. Eftersom det är 100 anställda, så kommer det att ta lite tid. Därför börjar jag på en gång!

Jag vill veta:
- Vem är du? (Lite personligt, tidigare arbetslivserfarenhet m.m.)
- Vad gör du? (Kort beskrivning av dina arbetsuppgifter)
- Vad vill du? (Har du tankar kring Kulturhuset och verksamheten?)
- Vad vill du jag ska göra? (Vilka förväntningar har du på mig som Kulturhuschef?)

Under våren kommer vi också att ägna oss åt gruppdiskussioner för ett större visions- och strategiarbete, men de här 100 personalsamtalen känns som rätt ände att börja i.

Inga kommentarer: