torsdag 8 maj 2008

Har jag gjort bort mig nu igen?

Det värsta man som Kulturhuschef kan göra är nog att berätta för kulturjournalister hur bra dom är. Man ska ju per se ha en avvaktande, kritisk inställning till varandra. Men i det här fallet kan jag inte hejda mig. Verkar inte Aftonbladets två nya kultursideschefer vara hur sköna som helst? Läs med egna ögon här och här.

Så nu gör jag säkert bort mig totalt, men jag måste säga att jag tycker att det verkar vara fantastiskt vettigt att kombinera Karin Magnusson och Åsa Linderborg. (Att den ena, Linderborg, dessutom skrivit en av de mest personliga och allmängiltiga sträckläsarböckerna i år, "Mig äger ingen", gör inte saken sämre.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Två spännande kvinnor som det är oerhört lätt att gilla. Karin Magnusson är dessutom min stilikon :)