fredag 23 maj 2008

Ett liv i sus och dus - åsså lite jobb dessutom

Jodå, veckan har varit hård, kan jag summera så här på fredagkvällen. Är det inte prisutdelning på Grand Hotel och Liljevalchs, så är det sommaröppning av Södra Teaterns uteservering och - som idag - festlig lunchbuffé i Prinsens galleri i Stadshuset när staden belönade författaren Peter Kihlgård, konstnären Dan Wolgers, (den otroligt sympatiska) dansaren/mimaren Ossi Niskala, (min käre tidigare kollega och) Folkoperans grundare Claes Fellbom, (den nyss så Kulturhusaktuella) konstnären Maria Friberg, succétonsättaren Anders "Zarah" Nilsson, salsapionjären Maria Llerena, dokumentärfilmaren m.m. Tom Alandh (som höll ett lysande tacktal och därför föräras med en bild här på bloggen)och en mängd andra framstående kulturpersonligheter.

Men jag har faktiskt också hunnit med lite annat i veckan för att förtjäna min lön. Sponsorstrategimöte, upplägg inför måndagens personaldag, kulturnämndsammanträde, kurs i Stockholms stads omställningsavtalöverenskommelse (googla på det, om ni kan!), ledningsgruppsmöte i kulturförvaltningen, idémöte med en mängd människor från socialtjänstförvaltningen (kommer kunna bli superbra samarbete!), studiebesök av otroligt trevligborgmästare, kommundirektör, kulturchefer m.m. från Hamar i Norge som vill bygga ett Kulturhus (heja, heja!) åsså några personalsamtal, hemliga framtidsplaner, något argt samtal och ett par riktigt glada. Nu tar jag helg.

PS. Och så invigde ju den isländske ambassadören utställningen "In a house of snow" ikväll på Kulturhuset. Missa inte den! Extremt spännande möte utlovas! Och nu tar jag helg.

Inga kommentarer: