tisdag 22 april 2008

Hem ljuva hem?

Nu vet jag vad jag vill bli när jag har varit Kulturhuschef i x antal år: landshövding. Det är nog bara det som bräcker mitt nuvarande jobb. Har nämligen fått se var man är tvungen att bo när man innehar ämbetet. Min rival Per Unckel bjöd ikväll in en massa fint folk hem till sig, Tessinska palatset, mitt emot Slottet. Och oj vad det var tjusigt. Och sjysst innergård har han, med Stockholms snyggaste barockträdgård.

Landshövding Unckel ville inte bara visa upp sitt hem, utan också att det skulle knytas nyttiga kontakter med anledning av nästa års evenemang, då det är 200 år sedan Sverige och Finland blev två skilda nationer. Evenemanget heter Märkesåret 1809.

Vill du med egna ögon se min (möjligen) blivande bostad, så bjuds allmänheten in till Tessinska palatset den 24 maj, se här.

Inga kommentarer: