onsdag 9 april 2008

Kumlin, Till, Lund

Träffade idag två för mig nya bekantskaper, som båda visade sig vara rasande trevliga - och förhoppningsvis givande för Kulturhusframtiden:
- Eva Kumlin, som jag bara känner till via omvägar och media, och länge har velat träffa. Så jag var så nöjd att hon ville komma på artighetsvisit. Hon är VD för Svensk Form och berättade om den stora satsningen Saving the planet in style. Eva är för övrigt själv en ivrig bloggare.
- Sydafrikanen Christopher Till var en helt ny bekantskap. Och så spännande. Han är chef för två museer: Apartheid Museum i Johannesburg (se bild!) och Gold of Africa i Kapstaden. Han är på genomresa i Europa och har alltid varit ett stort fan av Kulturhuset.

Och så innehöll dagen även en trevlig lunch i sällskap av Ann Lund, som just har blivit ny planeringschef på Stockholms stadsteater (efter att ha jobbat på Riksteatern i en herrans massa år). Jag har känt Ann sedan evigheter och hon är en av de trevligaste och klokaste personerna som jag känner i teaterbranschen. Ser fram emot återkommande luncher med henne framöver, nu när vi håller till i samma hus.

Inga kommentarer: