onsdag 16 april 2008

Matkultur

Eftersom Kristina Axén Olin ställde in (se här) kvällens framträdande på Kulturhuset i Christoffer Barnekows samtalsserie så valde jag att äta middag på tu man hand med min käre sambo på en nyöppnad bistro på Biblioteksgatan. Och eftersom den delen av staden inte är översvämmad av väldigt mysiga, trevliga, avspända, personliga och prisvärda restauranger så vill jag utropa ett stort Tack! för nyöppnade Zink Grill.

De öppnar redan 08.30 på morgongen och har öppet till sen kväll. Vi hade turen att allt var fullbokat i matsalen, så vi fick sitta vid disken precis vid kockarna och fick se matlagning i närbild - bra underhållning, kan jag meddela. Det är lite läckert att se kocken lägga på riktig kol på grillen, få se rosmarinkvistarna till lammracksen och risotton röras runt i. Och Steaktartar och ricottaplättar är jättegott, kan jag meddela.

Inga kommentarer: