fredag 12 mars 2010

En doft av Berlin


Med en resväska och en doft av våren kom hon, Ulrika Holmgaard, för att äta lunch med mig. Jag och Ulrika är kamrater sen många år och numera kan hon titulera sig "Botschaftsrätin für Kultur". Hon är med andra ord kulturråd vid den svenska ambassaden i Berlin. För 1,5 år sedan var vi och hälsa på henne i Berlin, och idag hade hon vägarna förbi Kulturhuset för ett snabbt lunchsnack, som antagligen kommer leda till samarbete...



Nästa år går hennes tjänstgöringstid ut och då hoppas jag att vi får se mer av henne här i Stockholm. Här kan du hålla lite koll på vad hon gör hela dagarna, eller på Facebooksidan här.

1 kommentar:

Paula Kjellén sa...

Hej Eric!
Jag håller på och skriver en uppsats om ideellt arbete och hjälporganisationer, det jag undrade var ifall jag skulle kunna få använda din bild av stadsmissionen i uppsatsen?
http://4.bp.blogspot.com/_b8oaL8hIdc4/SijTHcBAr7I/AAAAAAAAA_E/1uWlGo_llu4/s400/SSM-p%C3%A5-Kulturhuset.jpg

Tack på förhand!
//Paula Kjellén