fredag 21 augusti 2009

Farväl Färöarna

Vi kom hem sent igår till Stockholm, väldigt mätta och synnerligen nöjda med vår kultursightseeingtrip till Färöarna. Gårdagen ägnades nästan helt till Nordens hus, som är ett nordiskt kulturhus mitt i Atlanten. Vår inbjudare till denna resa, Niels Halm, är chef för Nordens hus och visade oss de fantastiskt läckra lokalerna, som är utmärkta för utställningar, debatter, scenkonst, barnaktiviteter, konferenser och möten.

Vi var mäkta imponerade! Här ser ni en tjusig idolbild med mig och Berit Svedberg, framför Nordens hus. Fotograf är tidningen Sosialurins pressfotograf Jens Kristian Vang. Kolla in Nordens hus hemsida här.

Jag kommer hädanefter utse mig själv till ideellt arbetande turistambassadör för Färöarna - mäktigare natur och kulturlandskap har jag då inte sett. Perfekt för en kulturweekendtripp. Oändligt hav, enorma berg och får var man än är på någon av öarna. Så jag säger egentligen inte farväl, utan på återseende. Note to my self nästa gång: regnställ behövs (med paraply blåser man iväg).

En vanlig syn från bilfönstret. Det regnar en hel del.

Ett typiskt kvarter i Torshamn city.


Vår generöse guide Niels Halm, framför en kungsgård i en by.

1 kommentar:

Anonym sa...

härliga bilder!