måndag 10 augusti 2009

Då går vi ner i vår källare

En av höjdpunkterna under denna veckas Kulturfestival äger rum i Kulturhuset. Eller rättare sagt, runt om i hela Kulturhuset. Och det är när jag har allmänna guidade visningar av vårt vackra hus! Jag brukar ha det ett par gånger i månaden, men eftersom det är kulturfestival så bjuder jag på något extra. Jag visar nämligen upp delar av huset, som man normalt inte ser som besökare.

I morse var jag nere i vår källare och pratade med Roger Josefsson (motvilligt fångad på bild) och Francisco Bueno, som jobbar i vår verkstad och bygger alla våra utställningar. De håller till längst ner i och nu har vi alltså en exklusiv visning av verkstan och alla maskiner. Och så ska vi hinna med resten av Kulturhuset också på drygt en timme ...


Visningarna äger rum onsdag 12 augusti kl 12, torsdag 13 augusti kl 15 och fredag 14 augusti kl 15. Fri entré, men biljett behövs, se här.

Och apropå fri entré, så firar vi kulturfestival och bjuder på entrén den 11-16 augusti till vår fantastiskt fina utställning "Sakernas tillstånd" med konsthantverk i inte mindre än tre gallerier.

Inga kommentarer: