onsdag 10 september 2008

I natt drömmer jag på tyska

Skjortor är strykna, passet framtaget och mobilladdaren nedpackad. I morgon bitti (07.20...!) lyfter flyget mot Berlin. Hela Kulturhusets ledningsgrupp åker dit för en studie- och inspirationsresa. Eftersom det är utställningschefen Margareta som är huvudreseledare så är schemat späckat (det vet jag sen hon och jag var i Tokyo i juni - inte många minuter över till shopping om hon får bestämma).

Vi ska besöka en mängd kulturinstitutioner (Haus der Kulturen der Welt och KunstWerke), flera gallerier (Galerie Nordenhake och Neue Nationalgalerie), se föreställningar (min favvo Sasha Waltz på Radikalsystem och ett portugisiskt dansgästspel på HAU1) bland mycket annat. Blir nog hur bra som helst. Lovar att lämna oregelbunden reserapport här på bloggen. Är bara lite orolig för min ringrostiga barndoms- och skoltyska...

Inga kommentarer: