lördag 23 augusti 2008

Ett eget Legoland

Vi har fått en ny attraktion på Kulturhuset. Den invigdes lite tidigare i veckan, men jag har prioriterat jobb och inte bloggeri, så först nu kan jag berätta att vi har fått ett eget Legoland. Det är utställningen "Stockholm bygger", som är en jättemodell - 44 kvadratmeter stor - över vår stad, både hur den ser ut idag och vad som väntas framöver.

För en gångs skull (?) intygade både finansborgarrådet Sten Nordin (m) och oppositionsborgarrådet Carin Jämtin (s) vid ingvigningen att de var helt överens om att staden ska växa och gro. Dessutom var de båda barnsligt förtjusta i modellbyggen. Det verkar det också vara fler som är. Varenda dag när jag passerat förbi "Stockholm bygger" så står det mängder av människor och tittar ut över ministaden.

Förutom att modellen verkar locka väldigt många besökare till oss, så är jag också glad att vi har fått användning för ett utrymme, som har sett väldigt dött och övergivit ut tidigare. Du hittar den måndag till söndag vid den stora huvudentrén på plan noll, som vi kallar det, mitt emot Stadsteaterns biljettkassa.

Inga kommentarer: