tisdag 9 september 2008

Opera med chokladtårta

Jag måste följa upp föregående inlägg, för jag anar att ni är spända av förväntan av utfallet från gårdagkvällens experiment då Otto skulle gå på "La Boheme" på Kungliga Operan. Och jag kan lugna alla med att det gick ganska bra! Inte ens Otto kunde riktigt stå emot den tårdrypande historien. När den sjuka Mimi kommer tillbaka till Rodolphe för att dö, måste man ha ett hjärta av sten för att stå emot. Jag har sett kanske ett tiotal uppsättningar av "Boheme" och här var det regiräven Wilhelm Carlsson (eller "Robyns pappa", som han ofta presenteras som nu för tiden...) som var ansvarig.

När ensemblen är så i topp, som den var i går kväll, är det en fröjd för örat och ögat. I spetsen var det de fantastiska Maria Fontosh och Jonas Degerfeldt som är väldigt närvarande skådespelande operasångare. Hela publiken och Otto och jag var väldigt tillfreds med aftonen. Det är som jag brukar säga, en dos Pucci hjälper alltid mot ett kallt operahjärta. I pausen bjöd jag på chokladtårta - det var nämligen Ottos tjugoårsdag!

Inga kommentarer: