onsdag 10 september 2008

Hundfritt

Jag visst väl att det var för bra för att vara sant. Kulturhuset är numera en hundfri arbetsplats. I början sas det att det inte var några problem med ifall jag hade med mig min hund nån gång ibland. Kulturhusets administration har haft en historik med flera fyrfotade varelser springandes i korridorerna. Och min kärlekshund har varit här nån gång ibland och - som jag tycker - förgyllt åtminstone min arbetsvardag. Eftersom han är en ståtlig kungspudel och därmed allergivänlig, så kan man inte bli sjuk av honom.

Men nu har domen kommit. På senaste skyddsronden konstaterades det att "man" inte tyckte det var lämpligt att jag hade hund på Kulturhuset. Samma sak var det på min förra arbetsplats Folkoperan - i början gick det bra. Men sen så tyckte "någon" att - och jag citerar - "hund och barn inte har något på en arbetsplats att göra". Mitt svar var då: Alla hundar och barn får gärna vara i mitt rum!

Inga kommentarer: