fredag 23 oktober 2009

Kulturfrossarhelg

Så här ser min dag ut: Hela morgonen och förmiddagen sitter jag och funderar på hur vi kan bli ännu bättre på att arbeta med kultur och barn och unga. Vi ska prata om den nya planen "Kultur i ögonhöjd", som Stockholms stad har beslutat sig ska genomsyra alla stadens verksamheter. Lunchen tillbringas med unge herr K, som jag hoppas ska bli en spanare när det gäller undergroundscenen i New York, följs av ett extrainsatt ledningsgruppsmöte och därefter avmarsch mot radiohuset och medverkan i kulturpanelen i P4.

Kvällen avnjuts förstås på årets kulturparty, Kulturhusnatten á la Norden, som kommer bli något i hästväg - vi är väldigt nöjda med programmet. Resten av helgen vet jag också vad jag ska göra: möta en isländsk kock och se en av de mest omtalade föreställningarna under scenkonstfestivalen Perfect Performance med tysk-brittiska gruppen Gob Squad, "Kitchen", helt inspirerad av Warhol. Och allt detta händer förstås på Kulturhuset!

Inga kommentarer: