onsdag 25 mars 2009

En (ganska normal) dag i en Kulturhuschefs liv

Åh, vilken bra dag det är idag. Det är inte bara solen som lyser, utan jag har så otroligt trevliga möten och samtal. Kom just från lunch med Stockholms stadsmissions direktor (tjusig titel!), Marika Markovits (bilden). Marika och jag ventilerade inte bara allmänna chefserfarenhetsfrågor, utan diskuterade också framtida samarbetsfrågor. I den absolut närmaste framtiden ligger förstås öppnandet av Stadsmissionen i själva Kulturhuset, se här. Alla är förstås väldigt välkomna på invigningen den 1 april klockan 15-18.

Hela förmiddagen satt jag, bibliotekschefen Catharina Fogelström och vår projektledare Helena Gomér i kreativt samtal med våra arkitekter Per Ahrbom och Julijana Nyhaga för att prata om vår framtida storsatsning på nytt bibliotek på Plattanplanet (dit är ni välkomna först i augusti 2010). Och även eftermiddag och kväll är fylld av - med säkerhet - kreativa sammanhang: nu ska jag och utställningschefen Margareta Zetterström träffa stora delar av konsthallsstockholm och diskutera kommande utställningar. Därefter väntar Lava-tv och intervju med mig. Sen har jag en guidad visning av Kulturhuset och som final: "Tre systrar" på Stadsteatern (som jag ännu inte har sett...).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eric!

Ser att du är tillbaka igen på den härliga bloggen.

Trots ett digert dagsprogram och många intressanta tjänsteresor orkar du hålla flaggan i topp.

Dessutom rapporterar du dagligen till oss nyfikna kulturhusentusiaster.

Du är som du själv tidigare skrev: en arbetsgivares dröm. Jag håller med dig. Kanske något för de giriga SEB- och AMFcheferna att försöka leva upp till.

Ingen bonus och rätt dålig lön har du i förhållande till de stordåd du uträttar. Kanske något att framhålla vid nästa löneförhandling?

Och så till de hemlösa.

Det blir nog lättare att vara hemlös i Stockholm nu - med tanke på ditt fina bemötande av denna olyckliga grupp människor. All heder åt dig!

/Flugan mitt i soppan

Eric Sjöström sa...

Åh, tack, kära fluga. Kände att just det här inlägget blev lite väl flåshurtigt positivt, men igår var en löjligt bra dag!

Tack för löneförhandlingstipset, ska tänka på det!

//Eric.