torsdag 30 juli 2009

Vackrare med åren

Jag går igenom min post, som har kommit under sommaren. Och hittar då ett pressklipp, som en vänlig medarbetare lagt i mitt fack. Det är tidningen City, som haft en omröstning om "fulaste huset i stan". Jag minns från min ungdom att Dagens Nyheter utlyste en sån tävling varje år och att Arkitekturhögskolan och Kulturhuset slogs om förstaplatsen.

Nu, tjugo år senare, är det andra tongångar. Så här säger Citys läsare om Kulturhuset:

"Kulturhuset tycker jag är ett av Stockholms finaste hus. Speciellt på kvällen. Det lyser som en härlig diamant och man kan se alla verksamheter genom glasväggen. Det är levande." Sign. "Virre3."

Signaturen "Gunnar B" konstaterar: "Fullpoäng. Kulturhuset är jävligt snyggt."

Citys läsare gav i år Arkitekturhögskolan, Sheraton, Parkaden och Garnison flest poäng.

Inga kommentarer: