onsdag 29 juli 2009

Uppdrag: designer

Hinner med lite annat de här Pridedagarna än att gå på seminarier och diskussioner. (Visste ni förresten att en femtedel av alla skrattmåsepar är samkönade? Det vet jag, efter ett seminarium med queerbiologen Malin Ah-King.)

I morse till exempel har jag ägnat mig åt tygbitar. Jag har nämligen fått ett designuppdrag - mitt första någonsin! Jag ska designa en sittpuff av spillbitar - i god recyclinganda, helt enkelt. Så här ser modellen ut.

Vi är fem personer som har fått detta uppdrag och jag är i gendobelt sällskap: modedesignern Bea Szenfeld, inredaren Isabelle Halling, designgruppen Form us with love och och Designgalleriets grundare m.m. Stefan Nilsson. Hur min och de andras sittpuffar ser ut vet jag nästa vecka och ni i slutet av augusti.

Inga kommentarer: