fredag 15 maj 2009

Nytt jobb för en dag

Idag har jag varit praoelev! Vi har ett internt projekt, som går ut på att alla vi som inte dagligdags möter våra besökare, ska praoa i någon av våra publika verksamheter en dag. Och idag var det min tur att pröva vingarna. Jag valde Läsesalongen och Serieteket. Här ser ni en av mina lärare, Markus Keiland. (Petra Strömbäck ville absolut inte vara med på bild.) Markus var väldigt pedagogisk, lugn och metodisk i sin genomgång av saker och ting. Och tålmodig med alla mina frågor.

Numera kan jag registrera boklån, söka i biblioteksdatabasen, utfärda lånekort, ta betalt för kopieringsmaskinen, hitta i skivarkivet och i alla hyllor med böcker, tidskrifter, skivor och filmer. Jag vet också att vi inte har någon skiva med Alf Robertsson, som en person ville lyssna på. Han blev dock väldigt nöjd när jag satt på Hank Williams Greatest hits.

Inga kommentarer: