onsdag 18 juni 2008

Prinsen och jag

Prins Manvendra Singh Gohil ska inviga EuroPride den 25 juli. Och jag fick idag förfrågan från Jennifer på Lava ifall jag ville inviga Pride Ung på Lava några dagar senare. Det var ju ett sånt flott erbjudande, så det kunde jag förstås inte tacka nej till. Förutom jag, så bjuder Lava den kvällen på glammig performance med dragkingen Sexy Galexy, smörig pop med Brendan Velasquez, stjärnskottet från USA och tung hiphop med queerrapparen Q-boy från London. Jag hamnar i gott sällskap med andra ord. Fast jag ser det som sådant hedersuppdrag att jag redan nu börjar bli nervös för hur det ska gå. Nåja, jag har ett antal semesterveckor att fila på formuleringarna. Hela Kulturhuset bjuder ju förresten i år för första gången på en rasande massa Prideevenemang, för alla från 0 år och uppåt.

Inga kommentarer: