torsdag 5 juni 2008

Hemlighetsmakeri

Idag lämnade vi hotellet 08.10 och kom tillbaka 22.00. Under den tiden hann vi med att besöka flera superintressanta konstgallerier, där vi blev introducerade till väldigt intressanta konstnärsskap. Men eftersom vi tyckte att vi hittade flera högoddsare, så säger jag inte ett knyst om detta för att ingen annan ska hinna att kapa åt sig dom konstnärerna före oss... Däremot kan jag berätta att vi också hann äta en väldigt trevlig tempuramiddag mitt i Shinjuki-distriktet, där vi fick stränga förmaningar från kocken om vad som fick doppas i tempurasåsen och vad som skulle doppas i de olika salterna.

Dagens bild är typisk för Tokyos taxibilar: alla taxi har nämligen virkade, helvita, stärkta, virkade överdrag på sätena och ryggstöden. Väldigt sött! Just den här taxibilen hade dessutom en tv, där vi fick ta del av en gitarrlektion! Nu har jag haft en stund i det ångande utomhusbadet och läst mina mejl och är därmed färdig för min futonsäng. På återhörande.

Inga kommentarer: