onsdag 3 juni 2009

Talande urval

Det har ju blivit en tradition (nåja, en gång tidigare) att jag guidar er bloggläsarna i era radiovanor i sommar. Om jag vore ni, skulle jag inte missa: företagarna Ingvar Kamprad och Anders Wall, författarna Hanna Hellquist (föräras här med bild; det tog ett tag innan jag förstod hur unik hon är), Helena von Zweigbergk, Herman Lindqvist, Ann Heberlein, Per Olov Enquist, Peter Englund, Bodil Malmsten och Jan Guillou, KulturhusTak-aktuella Nour El-Refai och Alex Schulman, från musikvärlden: Christian Lindberg, Ola Salo, Anne Sofie von Otter, Jerry Williams, Owe Thörnquist och Frida Hyvönen (tyvärr är ingen av dom KulturhusTak-aktuella. I år.), åsså: Hans Alfredson, Prinsessan Birgitta, Kristian Luuk, Petra Mede, Jörn Donner och filmaren Nahid Persson. Vad säger det här urvalet om mig som person? Det finns några till sommarpratare att välja på, se här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller verkligen med om många av dina. Men du missar en som jag tror kommer beröra och det är Morgan Alling. Hans levnadshistoria är otroligt stark.

Tack för en annars bra blogg.
Jennie