onsdag 17 juni 2009

Slussen behöver ångest

Här är två av mina kamrater från aftonen. Staffan Dopping var konferencier och Ebba von Sydow från Vecko-Revyn och Bonnier Tidskrifter var min panelsamtalspartner när vi skulle prata om idéer och framtidsutsikter för Slussen. Värd var Gyllenforsen, som äger bland annat Katarinahissen, där evenemanget ägde rum inför ett par hundra gäster.

Förutom jag och Ebba, var det en salig blandning bestående av bland annat Olle Wästberg, Alexandra Charles, Erik Lallerstedt och Ernst Brunner, som stod för snacket.

Jag (som titulerades "kulturkoftan") och Ebba ("shoppingbruden") skulle prata under den märkliga rubriken "Ingen ångest, bara lust", vilket jag ondgjorde mig kraftfullt över. Jag hävdade att vi behövde ångest också!

-- Post From My iPhone

2 kommentarer:

Ebba von Sydow sa...

Tack för trevligt snack idag! Synd att vi inte hann prata mer efteråt. Glad midsommar! Önskar/Ebba (hon som drömmer om maffigt moderna operahus...)

Eric Sjöström sa...

Tack själv, Ebba! Ja, vi förlorade tyvärr varandra i efterminglet. Vi får båda fortsätta att drömma stora kultursatsningstankar!!

Skön sommar!!

//Eric.