tisdag 2 juni 2009

Lavapepp

Idag är jag skuggad av min "adept", Okan, som jag skrev om här. Han följer mig vart jag än går och sitter med i alla möten. Här på bilden ser ni honom och Nina Röhlcke, chef för vårt Lava. Hon och jag har regelbundna avstämningsmöten. Och idag kunde hon berätta om hur bra det var när Lava tog över Dramaten i söndags på Bergmanfestivalen och om kommande studiebesök från Österrike, Lissabon och Dublin, som vill kolla in hur Lava arbetar. Idag är hela kulturnämnden från Katrineholm på besök.


Nina var också väldigt stolt över det här meddelandet från Stockholms stadshus, som kom för några dagar sen. "Lava är utvald som ett gott exempel på hur vi inom staden kan arbeta på ett innovativt och resurseffektivt sätt, och hur vi ständigt kan förbättra våra verksamheter. Genom att lyfta fram era konkreta lösningar och arbetssätt för alla som arbetar i staden, kan vi peppa och inspirera andra enheter. Det kan till exempel vara något ni har utvecklat eller effektiviserat eller ett annorlunda arbetssätt. Det kan vara i det stora men kanske ännu hellre i det lilla. Det är ju ofta de små förändringarna som ger de stora resultaten!"
Nu ska Nina bli filmad och berätta om hur Lava arbetar på Kulturhuset, och sen ska det visas internt inom staden.

Inga kommentarer: