onsdag 27 augusti 2008

Manillamingel

Gårdagkvällens mingeltillställning innebar debut för mig på Bonniers årliga förlagsfest på Nedre Manilla med författare och förlagsfolk vart än man tittade. Det är tydligen svårare att få en inbjudan dit, än att jämföra elleverantörers priser, så jag känner mig hedrad.

Spridda iakttagelser:
- Min ledsagare, Kulturhusets egna Ingemar Fasth, var trots kraftig förkylning en god introduktör i litteraturens parnass - alla ville kindpussas med honom, och vice versa.
- Vinkade till Håkan Hagegård.
- Kramade om den erfarna bloggaren och författaren Denise Rudberg - vi ses alltid i partysammanhang eller på Kampementsbadet.
- Tog i hand med den helt färske bloggaren och kulturredaktionschefen Karin Magnusson.
- Kvällens största spekulationsbuzz: Vem blir ny kulturchef på Svenska Dagbladet?
- Räddades ur snusnöd av författaren Lars Andersson.
- Konstaterade återigen att Sveriges Radios programdirektör Hanna Stjärne verkligen är så trevlig, som jag länge har tyckt.
- Upptäckte att den omtalade kolapajen tog slut, men att vinet räckte.

Inga kommentarer: