måndag 17 mars 2008

Utvecklande mentorsskap

Jag har blivit tillfrågad ifall jag har lust och möjlighet att vara mentor - och det erbjudandet kan jag ju inte tacka nej till, förstås! Jag har själv haft flera mentorer under åren och vet hur givande det kan vara att få sätta sig ner och ventilera frågor och tankar. I eftermiddags mötte jag för första gången min adept. Hon heter Ann Blomqvist och är verksamhetsledare i Kulturskolan i grannkommunen Järfälla.

Ann har en väldigt spännande bakgrund med bland annat 18 år i Frankrike bakom sig och ett chefsskap för ett litet kulturcentrum utanför Paris. För ett år sedan flyttade hon hem till Sverige och är nu då ansvarig för Kulturskolans utvecklingsfrågor och nya undervisningsämnen. Vi har redan bokat in kommande träffar under våren och det känns som att det kommer bli bra, spännande och utvecklande samtal för oss båda.

Inga kommentarer: