tisdag 19 april 2011

Tips från Margareta

Här är det vår konstnärliga ledare för konst och utställningar Margareta Zetterström, som tipsar:

- Precis som Charlotte, tycker jag inte att du ska missa inte de sista veckorna av Gregory Crewdsons och Anneè Olofssons uppmärksammade utställningar. Vackra och samtidigt oroväckande verk av två erkända konstfotografer. Olofsson konfronterar i videoverk och fotografier sina egna besattheter, rädslor och trauman. Crewdsons bilder refererar till den amerikanska drömmen och myter i Hollywoodfilmer.
- Redan till sommaren ser jag fram mot att få möta konstnären Stig Claesson, Slas, i en stor utställning med titeln "Jag minns dig nog". Jag som tidigare trott att jag kan det mesta om Slas har nu förstått att jag kan bli väldigt överraskad.
- Ser även fram mot en ny sommar på KulturhusTaket med indiegympa, funk och film.
- Trots vårsolen utanför fönstret nästan längtar jag efter höstmörkret för att få gå in i den brasilianske konstnären Miguel Rio Brancos mystiskt lockande och helt egna bildvärld. En gammal kärlek som aldrig rostat.
- Klubbscenen i Studion drar igång till hösten. Äntligen!

Inga kommentarer: