måndag 15 december 2008

Välkommen tillbaka, Charlotte!

Sedan några veckor tillbaka så rusar återigen ovanstående dam runt i våra korridorer. Det är vår marknadschef Charlotte Gateau, som vi nu glädjande nog har fått tillbaka till Kulturhuset. Jag tog fram knattereporterblocket och ställde henne mot väggen:

Du gjorde en kortare utflykt till Uppsala Stadsteater, som marknadschef. Så, hur känns det att vara tillbaka på Kulturhuset?
- Det känns som att komma hem! Rörigt och kaotiskt och ett hus fullt av kreativa människor och idéer.

Kan du berätta lite mer om din arbetsbakgrund?
- Musiklärande flöjtist som bytt fot till kommersiell business genom en kanonutbildning på IHR. Har jobbat sedan Kulturskoletiden på Rikskonserter, Pantomintetatern, inom Svenska kyrkan, Kulturhuset och senast Uppsala stadsteater. Senaste tre jobben som marknadschef. Ingår också i Statens Kulturråds referensgrupp för fria musikgrupper.

Varför vill du arbeta med marknadsföring och kommunikation av kultur?
- Det är något av en mission att överföra marknadskommunikativt tänk till kulturlivet. Jag brinner för det - det är både lustfyllt och en balansgång!

Om jag skulle fråga dina barn, hur skulle dom beskriva dig?
- "Piiinsam", skulle 11-åringen säga, men samtidigt nöjd med att hon har tillgång till toaletter i stan :-). 14-åringen skulle nog säga snäll och omtänksam!

Vilken personlighet har Kulturhuset, tycker du?
- En världsvan citydam med ett spännande inre, ett behov av makeover och massor av potential.

Har du något speciellt Kulturhusminne, som har etsat sig fast?
- Svårt att nämna ett minne, eftersom helheten av Kulturhuset är unikt och det man förälskar sig i direkt. Måste jag får det bli samtalet med Roberto Saviano nu i november och Sally Mann-utställningen förra året.

1 kommentar:

Anonym sa...

roligt med intervju!