I morse hade vi ett stort frukostseminarium om Lohas. Vet du inte vad det är? Lifestyle of health and sustainability uttyds det som. Det är en helt ny målgrupp, som smarta marknadsförare har identifierat som: Köpglada världsförbättrare med både stil och samvete och som bryr sig om sig själva - och miljön. Arrrangör var tidningen ECOQueen, vars chefredaktör Åsa Holmström så klokt sa: "Ingen kan leva ett helt miljöcertifierat liv, men alla kan göra något."
Det var säkert hundra personer som hade slutit upp - trots tunnelbanestopp i morse. Svensk lohas-expert är Calle Peyron, som har en egen hemsida. Roligast var kvinnan i publiken som bidrog till en hållbar utveckling genom att ha gett sig själv shoppingförbud - förutom för mascara och mat till sina barn. Konstigast var att 17% i publiken svarade nej på frågan: "Jag stödjer en ekologisk hållbar utveckling." Hur kan man svara nej på en sådan fråga...? Ledsnast var moderatorn Steffo Törnqvist när han hörde att lohas inte tittar på tv i stor utsträckning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar