fredag 16 maj 2008

Pudel x 2

Som chef för en stor kulturinstitution har jag förstås ansvar för allt. Jag brukar säga att "allt är mitt fel", ifall någon har en åsikt om något vi gör. Och tänk att det vissa återkommande basfunktioner, som vi människor har behov av att de funkar. Till exempel toaletter och personförflyttningsstrukturer.

Igår skrev Lisa Boda i DN På Stan om vår toalettsituation på Plattanplanet:
"Snart har jag spenderat en liten förmögenhet på Kilens toalett. Fem spänn innan, fem i pausen, fem efter. Knipövningar? My arse – teater inklusive toalett är inte för mycket begärt, Kulturhuset!"

Och i går kväll konfronterade mig Expressens Gunilla Brodrej - uppbackad av sin syster - om Kulturhusets hissar. De hade synpunkter på att det var väldigt svårt att hitta information var man skulle när man väl stigit in i hissen. (Som tur var fungerade i alla fall deras hiss!)

Jag lägger mig platt. Pressen har rätt. Så har kan vi inte ha det. Vi tar detta till oss. Som jag visserligen brukar säga, men det låter som en utmaning som en chef ska klara av att hantera.

Inga kommentarer: